Gigantul german Bosch a anunțat vineri concedieri masive, afectând peste 5.500 de angajați până în 2032. Cererea slabă și concurența acerbă din China sunt principalele motive invocate.
Până la sfârșitul anului 2027, 3.500 de angajați din divizia de servicii informatice vor fi disponibilizați, jumătate dintre aceștia din Germania. Motivul? Scăderea cererii pentru sisteme inteligente de asistență a condusului și soluții de conducere autonomă.
Situația nu se oprește aici. Până în 2032, alte 750 de locuri de muncă vor dispărea la uzina din Hildesheim. De asemenea, fabrica din Schwaebisch Gmuend se confruntă cu reduceri de personal, aproximativ 1.300 de angajați urmând să fie concediați între 2027 și 2030, din divizia de mecanisme de direcție.
Consiliul angajaților Bosch și sindicatului IG Metall s-au opus vehement acestor măsuri. „Ne vom organiza rezistența la toate nivelurile”, a declarat Frank Sell, adjunctul șefului Consiliului angajaților, subliniind gravitatea situației.
Bosch nu este singura companie afectată. Continental, ZF Friedrichshafen AG, Volkswagen AG și Mercedes-Benz Group AG se confruntă cu provocări similare, reducându-și cheltuielile ca răspuns la declinul din industria auto și la tranziția dificilă către o economie mai curată. Tranziția spre vehicule electrice pune presiune considerabilă pe producătorii germani de componente auto, o industrie care a prosperat pe producția de automobile cu motoare cu combustie.