S-a terminat. Coșmarul numit E85, drumul care a curmat mii de vieți, primește o lovitură decisivă. Odată cu deschiderea oficială a Lotului 3 din Autostrada A7, sectorul Pietroasele – Buzău, România face un salt uriaș în materie de infrastructură și, mai ales, de siguranță. Cei 13,9 kilometri nou inaugurați nu sunt doar asfalt, ci o promisiune respectată și o sentință definitivă pentru anii de teroare rutieră pe infamul Drumul morții.
De la Întuneric la Standard European
Imaginile care au inundat internetul în ultimele ore vorbesc de la sine. Un șarpe de lumină, perfect marcat, modern, care taie noaptea și pare desprins dintr-o altă țară. Contrastul cu vechiul DN2–E85 este brutal. Acolo unde înainte domneau întunericul, capcanele și crucile de pe margine, acum avem o autostradă iluminată, sigură, care redefinește călătoria între Muntenia și Moldova. Nu mai vorbim de un simplu drum, ci de o barieră ridicată în fața tragediilor. Fiecare kilometru de A7 este o viață salvată și un blestem anulat.
Cifrele din Spatele Revoluției Rutiere
Concret, de acum șoferii pot rula neîntrerupt pe autostradă de la București până la Focșani. Este o performanță majoră, una dintre cele mai importante conexiuni rapide finalizate în ultimii ani. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău a specificat clar: momentan, accesul pe acest nou tronson se face exclusiv prin nodul rutier Spătaru. Odată cu acești aproape 14 kilometri, rețeaua totală de drumuri de mare viteză a României ajunge la 1368 de kilometri, conform directorului CNAIR, Cristian Pistol. Mai mult, este pentru prima dată când două regiuni istorice, Muntenia și Moldova, sunt legate complet prin autostradă.
Viitorul Sună Bine: A7 Continuă Cursa
Acesta este doar începutul. Proiectul Autostrăzii A7, supranumită și ‘Autostrada Moldovei’, continuă. Obiectivul este ca până la finalul anului să mai fie dați în folosință încă 49 de kilometri, până la Adjud. Dacă antreprenorii își respectă termenele, călătoria spre inima Moldovei va deveni din ce în ce mai rapidă și mai sigură. Inaugurarea tronsonului Pietroasele–Buzău nu este doar o știre de infrastructură, ci un punct de cotitură pentru milioane de români care ani la rând au înfruntat pericolele E85.