Construcția Autostrăzii Moldovei prinde contur cu două tronsoane noi, pe care UMB le dezvoltă intens. În curând, șoferii ar putea călători 200 de kilometri fără oprire de la Focșani Nord până în nordul municipiului Adjud.
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a declarat că autoritățile speră să deschidă circulația pe cei aproximativ 53 de kilometri până la finalul anului 2025. Lucrările depind însă de vreme, deoarece ploaia sau temperaturile scăzute pot împiedica hidroizolația, asfaltarea și marcajele rutiere.
O parte din Lotul 2, între Țișița și Adjud Nord, ar putea fi deschisă mai devreme, dar strategia principală vizează deschiderea ambelor tronsoane simultan, la începutul anului 2026 dacă nu va fi posibil până la sfârșitul acestui an. Podul peste DN2L la Țișița rămâne o zonă sensibilă, cu lucrările amânate anterior din cauza relocării liniilor electrice de înaltă tensiune. Constructorul a finalizat montarea grinzilor și acum se lucrează la suprabetonarea căii de rulare.
Pe podul de 760 de metri peste râul Putna se efectuează hidroizolații. Urmează asfaltarea, montarea rosturilor de dilatație și a parapetelor, precum și trasarea marcajelor. Criticii avertizează asupra ritmului alert care ar putea afecta calitatea lucrărilor.
Ionuț Ciurea de la Asociația Pro Infrastructura subliniază necesitatea finalizării până la Adjud ca centură ocolitoare, deși termenul contractual inițial prevedea extinderea până la Pașcani.
Visul unei Moldove moderne
Autostrada A7 își propune să devină coloana vertebrală a Moldovei, de la Ploiești până la Siret, la granița cu Ucraina. Din cei 450 de kilometri planificați, 145 sunt deja accesibili, incluzând secțiunile Ploiești – Buzău și Buzău – Focșani Nord. Deschiderea tronsonului Focșani Nord – Adjud și ultima secțiune Bacău – Pașcani este programată pentru anul viitor.
Din cele 14 loturi contractate pe A7, 11 sunt în mâinile UMB, dintre care 5 au fost finalizate. Alte tronsoane, inclusiv cel dintre Pașcani și Suceava, vor fi realizate de aceeași companie, deși contractele nu sunt încă semnate. Practic, întreaga autostradă A7, de la Buzău la Suceava, va fi construită de firmele lui Dorinel Umbrărescu.