Piața auto românească înregistrează o creștere spectaculoasă în primele nouă luni ale anului 2024.
Datele ACAROM arată o creștere de 4,3% a înmatriculărilor de autoturisme noi, ajungând la 115.509 unități. Acest avans semnificativ este atribuit creșterii puterii de cumpărare a românilor, grație măsurilor guvernamentale care au majorat salariile și pensiile și au redus dobânzile la credite.
Performanță românească peste media europeană
Cu o creștere de 4%, România depășește avansul înregistrat la nivelul Uniunii Europene (0,3%), unde au fost înmatriculate 7.993.829 de autoturisme noi în aceeași perioadă. Această performanță subliniază dinamismul pieței auto românești și capacitatea de absorbție a noilor vehicule.
Scăderea vânzărilor de mașini second-hand
Creșterea nivelului de trai, datorită măsurilor economice și sociale ale guvernului, se reflectă și în scăderea numărului de înmatriculări de mașini second-hand, cu 1,21% față de perioada similară a anului 2023. Preferința pentru autoturisme noi devine astfel evidentă.
Dacia conduce detașat
În clasamentul producătorilor, Dacia domină piața, cu aproape 40.000 de unități vândute, urmată la distanță de Toyota și Hyundai, fiecare cu sub 11.000 de unități. Această dominație a brandului românesc este o confirmare a succesului său pe piața internă.
Impact asupra producției
Avansul vânzărilor se traduce și într-o creștere a producției la fabricile Dacia și Ford Craiova. În iulie și august, cele două uzine au asamblat 63.908 de mașini, cu 8,63% mai mult decât în perioada similară din 2023. Pe primele opt luni ale anului, creșterea este de 8,7%, cu o producție totală de 356.475 de vehicule, din care 201.090 Dacia și 155.385 Ford.