O firmă deținută de un membru PNL, Adrian Casian Vlascu, a investit peste 100.000 de lei în campanii online, o sumă considerabilă având în vedere cifra de afaceri modestă a firmei. O parte semnificativă a acestei sume, peste 25.000 de lei, a fost alocată în noiembrie 2024 pentru șase postări care atacă direct imaginea Elenei Lasconi, candidata USR la prezidențiale.
Reclamele negative, difuzate în perioada 19-20 noiembrie, conțineau mesaje precum „Elena Lasconi, gafe la TV” sau „Elena Lasconi, prinsă nepregătită”. Această campanie coincide cu o investiție masivă, de peste 70.000 de lei, în promovarea contracandidatului Elenei Lasconi, Nicolae Ciucă, tot din partea PNL. Firma a mai alocat zeci de mii de lei și pentru promovarea lui Robert Sighiartau, candidat PNL la Camera Deputaților.
Casimo Sibinvest, firma lui Vlascu, înregistra în 2022 o cifră de afaceri de doar 5.575 de lei și un profit net de 35 de lei. În 2023, situația s-a îmbunătățit ușor, cu o cifră de afaceri de 15.975 lei și un profit net de 4.982 lei. Discrepanța uriașă între profitul firmei și cheltuielile cu reclamele online ridică semne de întrebare.
Adrian Casian Vlascu, președintele organizației de studenți PNL Sibiu, cu un trecut ca consilier local și consilier la Ministerul Investitiilor și Fondurilor Europene, nu a răspuns solicitării de comentariu a „Adevarul” referitoare la sursa banilor și la directivele primite pentru această campanie agresivă. Este de remarcat că firma sa a fost pe locul al treilea în topul promotorilor online pentru candidații PNL în perioada 10-16 mai 2024, cheltuind 15.500 de lei.
Cristian Seidler, coordonatorul campaniei prezidențiale a Elenei Lasconi, acuză o campanie de discreditare, văzută ca o reacție disperată a lui Nicolae Ciucă la lipsa de încredere în șansele sale de a ajunge în turul doi. El solicită încetarea imediată a acestor campanii, subliniind integritatea Elenei Lasconi ca alternativă credibilă în fața contracandidatului său.